onsdag 20 maj 2015

Nytt manus?

Det börjar klia lite i fingrarna efter att få ta tag i ett nytt skrivarprojekt. Jag har inte hört något från förlag angående inskickat manus, så jag tror inte att jag behöver ta tag i en omskrivning av det manus före sommaren. Min kurs i litteraturvetenskap är nästan slut och jag har ett långt sommarlov. Nu ska vi visserligen bygga om övervåningen och ändra i trädgården, men jag hoppas att jag ska hinna skriva lite.

Frågan är bara vad? Jag har lust att skriva något romantiskt, lite historiskt och (helst) med lyckligt slut. Har en idé på gång, men undrar om det är för sentimentalt.
Eller så ska jag ta itu med gammal skåpmat, men har inte riktigt lust just nu. Det är alltid något visst med att börja från början med en romanidé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...