tisdag 14 april 2015

Blogg100 #44 - Game of Thrones och Sevilla

Som jag nämnde i går; en del scener i nya Game of Thrones-serien är inspelade i Sevilla och i Alcazarpalatset och dess trädgårdar.
Det är en sådan där spektakulärt vacker plats, som man ibland upptäcker när man är på resa. I Spanien är Alhambra världsberömt, och man får boka i förväg om man överhuvudtaget vill komma in. Alcazar i Sevilla sägs vara nästan lika fantastiskt.

Jag var där 2008 (på en fantastisk skrivarkurs, vilken miljö!), i mars, som var en fantastisk tid att besöka stan. Allt blommade och det var inte för hett, Sevilla lär vara en av de hetaste städerna i Europa.

Lite bilder:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...