lördag 28 mars 2015

Blogg100 #27 - Romantiken II

...är jag lite trött på just nu. Filar på det sista till hemtentan, den ska vara inne i morgon kväll, men jag hoppas kunna skicka in den redan ikväll, eftersom jag vill ha LEDIG SÖNDAG!

Att få till en analys av Shelleys Frankensteins monster och Hoffmanns Sandmannen på bara 2,5 sida är skitsvårt för en som gärna brer ut sig. Och det finns massor att analysera. Och då har jag ändå bara snuddat vid att romantiken var en eländig litterär epok för kvinnor. Inga som skrev och det skrevs inte heller om kvinnor (annars som föremål för lidelsefull kärlek). Förutom Mary Shelley då, men hennes Frankensteins monster har superbleka kvinnoporträtt.
Trött på romantiken.
Det är jag.

Hit med lite REALISM!

Kommer på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...