lördag 14 mars 2015

Blogg100 #14 - Thomas Idergard

Tittar du som jag gärna på Nyhetspanelen på fredagar i Gomorron Sverige? Tycker du som jag att sammanställningen Idergard, Berge och Schlaug var den allra bästa, och ingen annan sammanställning av debattörer har samma pigga dynamik som denna hade, och har du undrat, precis som jag, vad som egentligen hände med den där Thomas?
Svaret finns DN, Thomas Idergard har blivit katolik, och är på väg att bli jesuitpräst.

Helt färsk nyhet är det inte, Dagen skrev om det redan i höstas.

Intressanta artiklar båda två, om en enskild persons väldigt speciella vandring i livet.

Ibland kan jag bli enormt avundsjuk på folk som valt att leva i enkelhet. Det livet lockar mig enormt ibland, eftersom jag känner mig så bunden vid allt det där tungt materiella, hus och huslån, sommarstuga i Sverige, skidsemestrar...

 En dag när barnen är utflugna och står på egna ben, skulle jag vilja ta det där steget och leva enklare, bo billigare och lägga pengarna på andra "nyttigare" saker.

Skriver man behöver man egentligen endast en skrivhörna. Och sina böcker. De tror jag aldrig att jag gör mig av med.

Ps. I april ska jag på retreat i ett katolskt nunnekloster. Det ska bli spännande, jag har aldrig varit i ett nunnekloster i Nederländerna, däremot i Syrien,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...