torsdag 18 september 2014

Va? Bokmässan redan nästa vecka?

Vilken månad september har varit! Jag har inte riktigt hängt med.
Det är alltid vansinnigt stressigt när man kommer tillbaka från semestern och sommarlovet och skolorna börjar direkt (mina ungar började den 2 september). Dessutom började den yngste motsvarande högstadiet och den äldste på universitetet. Hon har ännu inte fått sitt studentrum och reser upp och ned till Wageningen, en och en halv timme restid, behöver jag säga att hon är trött... men fortfarande tänd på att läsa biologi (nu är det så också att mycket av tröttheten beror på nollning och liknande, inte för att hon är ute i skog och mark och gräver i leran...)
Dessutom började jag läsa litteraturvetenskap på distans (de äldre litteraturen, jättekul att ta tag i de gamla klassikerna igen!).
Samtidigt som vi planerar för en ny familjemedlem (ja, jag vet jag börjar låta som de som jag inte vill låta som: de som förmänskligar husdjur), havaneservalpen Enzi. Han kommer till oss i oktober.
Till råga på allt har jag drabbat av borrelia. Första stadiet, bara, lyckligtvis, men antibiotikakuren var rätt häftig. Förhoppningsvis ska jag vara botad nu.

Har jag glömt något?
Jo, mitt manus. Har inte gjort något alls med det. Fast ibland är det bra att saker få vila till sig.

Och så är det bokmässa nästa vecka. Redan nästa vecka?
Och jag ska dit. Självklart. Fast i år blir sista året på ett tag. (säger jag varje år...)


Enzi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...