torsdag 28 augusti 2014

Val!

Snart är det val och det är ganska kul att vara i Sverige när hela valkarusellen drar igång efter semestrarna.

Jag får rösta i riksdagsvalet och har faktiskt ingen aning...

Försökte testa en del valtester, men resultatet är minst sagt lite nedslående. Ett test gick ut på att man skulle testa vilken fd. politiker man var. Första gången jag testade blev jag Anna Lind. Jag blev ganska nöjd, inte för att jag är socialdemokrat, men för att jag gillade Anna Lind. Hon var SSU-ordförande när jag var i gymnasiet och jag minns förfarande precis vilka som var ungdomsordförande då. Beatrice Ask, Carlgren och Lind. Lind var bäst.

Sedan har jag gjort testet igen och blir bara Göran Persson. Men, va...
Hur jag än vrider och vänder mig blir jag inte Birger.
Men vad jag förstår blir inte ens Birger Birger när han kör samma test...

Och maken är deppig. 2 veckor av hans 4 veckors semester har regnat bort. ÖSregnat bort. Men igår var det fint. Då seglade han.
IDAG fyller äldsta sonen 16 år! För exakt sexton år sedan kom han ut, eller in i denna världen, och vägde mäktiga 4,6 kg. Jag är ganska stolt över att han kom ut under bara en krystning. Och var ganska lättad att han inte var första barnet.
Första barnet har bara några dagar kvar innan hon kan kalla sig student i biologi på ett av världens bästa lantbruksuniversitet. Jag hoppas innerligt att studierna ska passa henne. Jag gillade själv biologi i skolan.

Själv ska jag läsa litteraturvetenskap på distans. Ser fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...