lördag 26 juli 2014

Manus klart!

Nästa manus är klart och ska skickas till lektör.
Eller klart och klart...
Det är nu det börjar, det vet jag ju från tidigare.
Men jag har en härlig tid av skrivande bakom mig, och förhoppningsvis också framför mig. Jag vill bli klart med det här manuset ganska snart, för att sedan ta en paus eftersom jag ska studera litteraturvetenskap på distans i höst och vår. (Och skriva parallellt hoppas jag, om inte studierna tar för mycket energi, jag har ju trots att inte studerat akademiskt på tjugo år.)

Jag tittade tillbaka i bloggen och upptäckte att det är fyra år sedan jag skickade mitt förra manus, det jag rätt så nyss fick mitt allra sista refusering för, till lektör. Produktivitet är inte min starka sida, men att det gått så långt tid beror givetvis på att jag nådde långt på två förlag med manuset och skrev om båda gångerna. Och skrev sedan om igen... och igen... Tappat räkningen.

Mitt nya manus fick jag idéen till för säkert sju år sedan.



2 kommentarer:

  1. Vad spännande att det är dags för lektörsläsning! Mitt manus ska också lektörsläsas snart. Vilken genre är ditt nya manus i?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en kärleksroman, men samtidigt också lite av en utvecklingsroman

      Radera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...