torsdag 12 juni 2014

Väntan

I Holland kan man kuggas för studentexamen.
Idag får de flesta eventuellt blivande studenterna eller kuggade eleverna resultatet av slutexamen.
Och går runt större delen av dagen som nervknippen.
Så också min dotter.
På hennes skola är det så att deras mentor ringer mellan 15.30 och 16.00 om de inte har klarat sig. Så inte förrän efter 16.00 kan de börja fira.

Och hon och hennes kompisar försöker bota denna hypernervositet genom att sitta här hos och titta på foton från Turkietresan de kom hem ifrån för en vecka sedan. Funkar inte så bra eftersom de mest stressar upp varandra.

Nu har de tröttnat på alla foton och tittar på DVD i stället.
Och vilken film har de valt?
Mamma Mia.

Herregud. Hur ska jag stå ut till 16.00??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...