lördag 7 juni 2014

99. Jordgubbekollaps

Tjoho, nästan i mål med blogg 100!

Köpte massa jordgubbar på marknaden idag för att de såg så fina ut, jag tänkte vi skulle kunna njuta av dem hela pingsthelgen (vi är också lediga måndag!).
Men de var övermogna (inte dåliga dock) och var mest mos när jag kom hem (cyklade och det är inte alltid bra för jordgubbar). Operation rädda jordgubbarna inleddes; sparade några till milkshake för barnen, fryste in några för att kunna använda i stället för iskuber, gjorde lite kräm och så denna paj. Med mördegsbotten, vilket låter gott, men det är en slags äggstanning med creme fraiche och det funkade inte alls med dessa övermogna, och vätskerika, jordgubbar. Den stannade helt enkelt aldrig, trots att jag lät den vara kvar i ugnen mycket längre än receptet sa.

Vi får nog äta med sked. Det är säkert gott ändå!

Trevlig pingst! Hoppas ni får erfara lite hänryckning och Andlig uppfyllelse!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...