måndag 26 maj 2014

Oestetiska medmänniskor

Någon ur extremhögern någonstans i Europa (jag tror det var Polen) har tydligen sagt att han inte tycker om att se funktionshindrade eftersom "de är oestetiska". Skrämmande.

Jag har länge skissat på en dystopi. Ett omöjligt projekt eftersom jag tror marknaden för dystopier är helt mättad, totalt omöjligt att ge ut något sådant (om man inte heter Margaret Atwood).
Därför är det så befriande att skissa på en sådan berättelse. Man kan ta ut svängarna som man vill, det kommer ändå aldrig att bli utgiven (antagligen).

Och det är klart att man blir inspirerad av allt hemskt som händer.
De oestetiska skulle kunna vara en romantitel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...