onsdag 21 maj 2014

82. Upp och ned- dag

Igår var en sådan där upp och ned-dag igen. Först supersommarvärme, sedan kom åskan sent på kvällen. Jag hann skriva lite, tvätta flera maskiner i perfekt hänga-ute-väder, och jag hann med en pedicurebehandling (första på åtta år, tyckte jag var värd det...).
Vi satt ute och grillade och simmade på kvällen. En bra dag, tyckte jag.

Sedan kom dottern instormande sent på kvällen när vi nästan hade somnat och berättade att en av hennes klasskamrater och tillika god vän samma kväll förlorat sin pappa. Han hade spelat squash och fått en hjärtattack. Och detta precis när studentexamen pågår (två veckor fyllda av examensprov som väger väldigt tungt för studentexamen).
Och jag sov givetvis dåligt halva natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...