torsdag 10 april 2014

41. Läsarstatistik

Förr läste jag läsarstatistik för mina bloggar slaviskt. Tills jag insåg att jag inte skulle få fler läsare genom att stirra på statistiken.

Nu kollar jag statistiken ibland. Jag konstaterar att inte en idiot läser mina inlägg. Så varför håller jag på egentligen? Jag har sagt att bloggen egentligen är en dagbok över mitt skrivande, för att hålla reda på mitt skrivande och vad som händer. Det är ganska intressant att se tillbaka ibland och se vad som hänt/inte hänt. Vad jag lärt mig.
Men det skulle man kanske lika gärna kunna göra i en vanlig dagbok med papper. Jag har en sådan också, som jag skriver i ibland. Jag funderar på att återgå till att bara skriva i den.

Men jag gillar mina bloggar som ingen läser. Jag gillar det där att lägga in bilder och länka till andra bloggare och artiklar. Det är snyggare än en pappersdagbok.
Jag gillar att hålla koll på andra bloggar och jag vet; jag borde kommentera hos andra mer.

Vi får se. Nästa Blogg 100 är över lägger jag kanske ned bloggen. Eller öppnar en ny. Eller tar en paus. Jag vet inte.
Just nu tycker jag det är kul att se till att det blir ett blogginlägg varje dag, en liten utmaning, ungefär som NaNoWriMo i november (men Blogg 100 är betydligt lättare!)

6 kommentarer:

  1. Jag läser. Och har/hade också en blogg som ingen läser. Jag tror faktiskt att det är i stort sett hopplöst att skaffa sig läsare/följare i sociala medier om man inte är någon eller har någon form av plattform i den verkliga verkligheten. Jag tror man måste arbeta oerhört medvetet och aktivt om man vill dra in läsare till sin blogg och få dem att stanna kvar. Och ha en väldigt tydlig nisch.

    SvaraRadera
  2. Tack igen. Och jag har hittat till din blogg! Lägger in den i Feedly rssläsare nu!

    SvaraRadera
  3. Vet inte om folk uppfattar mig som idiot eller inte, men jag läser ofta din blogg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du läser.
      Intressant att se att de som reagerat faktiskt är läsare som jag inte kände till tidigare
      ;)

      Radera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...