måndag 7 april 2014

38. A big Game

Så har den börjat; säsong 4 av Game of Thrones (i alla fall på HBO i Holland). Den enda fantasyfilm/TV-serie som fångat min mans intresse. Kanske är det den ringa förekomsten av magi och egendomliga väsen (förutom någon röd häxa, några drakar och egendomliga zombies som planerar invasion från norr), och likheten med ett medeltida drama som lockar honom.

Jag antar det är därför Game of Thrones i TV tappning blivit så populär (plus att den innehåller många bara bröst och en hel del äckligt våld), den lockar tittare utanför den vanliga fantasyfan-gruppen.

Vilken som är min favorit? Tyrion, den kortväxte, så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...