söndag 6 april 2014

37. Reslängtan

Jag tror jag är en globetrotter i själ och hjärta. Jag drömmer i alla fall om ett liv där jag ska leva enkelt (inga stora hus med dyra lån) och resa mycket.
Jag drömmer om ett liv där jag ska sitta i trevliga hotellrum eller på deras balkonger och skriva på en stor roman.

Jag älskar att vandra i små pittoreska städer och hitta mysiga restauranger att äta i.
Jag hatar att ligga på stranden, men det får gärna vara komfortabelt varmt. Så där mellan 20-30 grader.

Om några dagar tar vi en tur till Antwerpen, stannar en natt på hotell och ska förhoppningsvis äta gott. Och vandra i stan. Det känns som en jätteresa just nu, men det är faktiskt bara 1,5 timma bort med tåg.

Om en månad hoppas jag att vi kommer iväg igen, och då med två av barnen (tredje, äldsta, måste stanna hemma och plugga för studentexamen.
Frankrike blir det då, hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...