onsdag 5 mars 2014

2. Produktivitet

Brukar klaga på min produktivitet emellanåt, tycker att det inte är så mycket med den,  men en skrivarvän påpekade att det inte är sant att jag skriver långsamt.
Han har nog rätt,  särskilt med tanke på att jag skrivit om så många gånger (en gång ska jag rada upp alla omskrivningar, alltså inte enkla redigeringar).
Jag föreställer mig att etablerade författare är mer produktiva för att de har en redaktör att bolla idéer med. De får hjälp att plocka fram den boll som är värd att satsa på.
Jag är mer som den kära lilla hund vi brukar "låna" med jämna mellanrum. Om vi kastar en tennisboll och ber honom hämta den kommer han tillbaka med två andra, som han tappat bort förra gången han var på besök...
Jag har ofta för många bollar i luften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...