onsdag 26 mars 2014

26. I'll rather let you starve

Häromdagen meddelade den kristna hjälporganisationen World Vision att den ändrat sin policy och skulle börja anställa homosexuella som var gifta eller levde i partnerskap.
Genast reagerade konservativa kristna och sa att de skulle sluta ge pengar till WV.
Undrar om de skulle kunna stå öga med öga med hjälpbehövande och säga "sorry, jag låter dig hellre svälta/inte gå i skolan /bli vaccinerad än att..."
Det är så absurt att jag inte klarar av att avsluta meningen .
Det finns stunder när jag faktiskt skäms för att vara kristen. I alla fall skäms för mina fellow believers.
Låt oss hoppas att WV får väldigt många nya donatorer pga sin nya policy.

-----------------

Uppdatering:
Måste ge det tråkiga meddelandet att World Vision tagit tillbaka sitt beslut. Pressen från den starka konservativa lobbyn blev för stor.

Skäms.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...