lördag 15 mars 2014

15. Strand

Jösses, hittade Baywatch på nätet och håller nu och tittar på denna 90-tals såpa placerad på Los Angeles stränder samtidigt som jag stryker eller håller på med andra tråkiga vardagssysslor. Längtar till värmen och en sandig strand, måste jag erkänna.

Minns tiden på 90-talet då jag och maken var nygifta och bodde i England. Och tittade på Baywatch varje fredagskväll (TVn rullades in från vardagsrummet minns jag, eftersom vi ofta satt och åt middag när programmet sändes).
Upplägget liknar lite det jag skrev om igår, deckarserier med andra ord. Ett par intriger som sträcker sig över hela säsongen (i Baywatch handlar det mest om huvudpersonernas kärleksliv). Och så ett avslutat "fall" varje avsnitt. Samt minst ett räddat liv. Och så en massa tjejer med guppande ändor och bröst, ackompanjerat med brunbrända karlar med sixpack. Självklart har de kvinnliga badvakterna på sig endast baddräkt även när de inte är på stranden, medan killarna oftast drar på sig en tshirt. Sexistiskt så det förslår.
Och så skrattar jag åt frisyrerna och klädmodet.

Men det var högklassig TV-underhållning när det höll på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...