fredag 6 december 2013

Afrika och Mandela

Ligger i sängen med förkylning och lyssnar på P3s dokumentär om Sydafrika och Mandela.

Afrika kommer ständigt tillbaka till mig, och det är förklarligt. Jag har bott nästan 4 år i Afrika (3 år i Gabon och ett halvår som stipendiat i Uganda) och min senaste romanprojekt utspelar sig i Afrika. Troligen också mitt nästa romanprojekt.
Tyvärr håller mitt senaste romanprojekt att gå i graven efter alla refuseringar, men jag ska försöka skriva om det en sista gång och skicka till det förlag som har sagt att de gärna läser en omskrivning.
Jag kom långt med manuset, men inte tillräckligt långt. Risken är att manuset är sönderomskrivet...
Men nu har jag inte tittat på det på drygt en månad, kanske får jag ny energi.

Och en intensiv NaNoWriMo-månad fick igång rutinen att skriva regelbundet och dessutom kände jag skrivglädje igen. Det var härligt och nödvändigt.

Egentligen vill jag ta i tu med nästa Afrikaskröna, men det får vänta.
Lyssnar på Mandelas historia får att få den rätta Afrikakänslan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...