onsdag 6 november 2013

NaNoWriMo Dag 6

Första dagen som det går riktigt trögt.  Jag har vid sidan om NaNo satt i gång ett åtta veckors program på gymmet för att gå ned i vikt och är idag helt mör efter tuffa träningspass igår och ett i dag... Dessutom är jag hungrig hela tiden. Inte helt okej när man blir sugen under Nano-andet.

Jag står i ett slags mellanläge och vill vidare i mitt manus
, men tycker att det är för tidigt i berättelsen. Till slut kör jag på i alla fall; slänger in en ny bifigur, som föddes i mitt huvud häromdagen. Han är en fattig ficktjuv och med ens fick berättelsen lite Dickensfeeling. Inte riktigt meningen, men kanske inte helt fel...

En dryg femtedel avklarad. Fyra femtedelar kvar. Känns långt just nu. Ska ta kaffepaus och se om jag orkar skriva scenen när länsman ger den stackars ficktjuvspojken prygel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...