söndag 10 november 2013

NaNoWriMo Dag 10

Efter att ha haft några tunga dagar har det idag flutit på lite bättre. 3000 ord.
En tredjedel av tiden har gått, men jag har redan fått till 40% av orden.

Men jag ska berätta en liten hemlighet. Det finns några tricks att få till många ord. I en senare redigering ryker de.

  • Långa transportsträckor, tex när huvudpersonen förflyttar sig från A till B.
  • Mycket dialog.
  • Många sexscener.
De senare rycker definitivt i en eventuell slutlig manusversion. Men att ta chansen att förhäva sig, och överdriva, den har man under NaNoWriMo, och det är det som gör att det är extra kul.

1 kommentar:

  1. Låter intressant :) Kolla gärna min blogg. Jag skriver micronoveller som till största del baseras på skrivövningarna från Skrivpuff.

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...