tisdag 25 juni 2013

Jag tar en BLOGGPAUS

Jag har äntligen bestämt mig.
Jag tar en paus från den här bloggen.

Hur länge?
Vet inte, i alla fall till och med september. (Jag kommer till bokmässan, kommer att blogga om det på Bokläsardagbok).

Varför?

Flera anledningar:

  • Jag har väldigt få läsare och nästan ingen som kommenterar. Det kan givetvis ha och göra med att jag sällan går in och kommenterar hos andra nuförtiden. Det är give-and-take, det är jag medveten om, men faktum är att alla mina bloggar alltid har haft få läsare och jag vet inte riktigt hur man bär sig åt för att få upp statistiken. 
  • Jag har väldigt svårt att få till några inlägg som inte är fyllda av skrivkramp-depp-refusering-depp-dåligtskrivarförtroende-depp... Jag tror att de flesta läsare har tröttnat på mitt ständiga missmod. Visst är det viktigt att föra dagbok om skrivandets upp- och nedgångar (det är det som den här bloggen egentligen är = min skrivardagbok), men just nu tror jag att mina dagboksanteckningar får hänvisas till den gamla vanliga pappersversionen och bli privata igen.
  • På grund av punkten ovan; oförmågan att producera något som helst positivt (en ovan läsare måste klia sig i huvudet och undra varför jag i herrans namn envisas med att skriva alls...) som jag tror är kontraproduktiv för andra skrivarwannabees i samma situation, dystra tongångar gör bara andra mer negativa och missmodiga.
  • De finns så många skrivarbloggar där ute, och många är mycket bättre än den här. Läs dem! Kolla in vänsterspalten.
Jag försvinner inte helt ur skrivarbloggosfären. Jag ska försöka hålla mig aktiv på andra skrivarbloggars kommentatorsfält. Jag försöka peppa de som är missmodiga.
Jag bloggar dessutom på bokrecensionsbloggen och All I Want, länkar i flikarna ovan.




HA EN BRA SOMMAR OCH SKRIV MYCKET!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...