onsdag 5 juni 2013

Bloggen fyller 6

Den här bloggen fyllde nyss 6 år, upptäckte jag. Den sattes i gång för att jag inte vill trötta ut läsarna på min "vanliga" blogg (jag hade inte så många men ändå) med inlägg om mitt skrivande. Jag behövde en nischad blogg.. Och jag ville dokumentera mitt skrivande, föra dagbok. Jag tittar på gamla inlägg ibland, men inte ofta. Det är ganska deprimerande, speciellt att läsa om alla refuseringar.
Och lite kul också. Jag var ruskigt naiv ibland. Trodde 100% på att min manus var väldigt bra, jag var hela tiden nöjd ( innan refuseringarna kom tillbaka). Visst ska man tro på sitt skrivande, det är inte fel. Men om jag tittar på de här tidiga alstren ser jag ju direkt att de inte duger. Jag visste noll om gestaltning, dramaturgi och så vidare. 
Det är uppmuntrande att se att jag har utvecklats. Och fortfarande gör antar jag.

Numera ligger min "vanliga" blogg nästan helt i träda och jag skriver mest här och på bokbloggen (länkar ovan).

Mitt allra första inlägg lät ungefär så här:
I begynnelsen... fanns bara ett behov av att skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...