torsdag 4 april 2013

Uppdatering av bloggen

Jag har kommit igång efter påskhelgen igen, äntligen. Kör min novellkurs på distans parallellt med redigering av mitt romanmanus (för femtielfde gången).
Jag blir både glad och ledsen när jag redigerar manuset.
Glad för att jag upptäcker att jag faktiskt fortfarande ÄLSKAR det här manuset.
Och ledsen för att jag inser att jag kommer att bli oerhört BESVIKEN om inget förlag nappar på det. Men den besvikelsen får jag ta då. Just nu behöver jag leva på hoppet.
Samtidigt är jag osäker. Jag har ändrat så mycket så många gång i samband med alla omskrivningar att det känns lite som om manuset är en liten lost soul. Och det är andra delen som spökar, första delen har funkat bra hela tiden.
Jag vet inte hur jag ska få ordning på det. Lita på magkänslan, kanske, att jag fortfarande älskar manuset. Den långa pausen från manuset, sedan i november, har dock varit väldigt bra. Fungerar nästan alltid. Svalnar kärleken? Res då i från varandra ett tag, du ska se att återseendet är härligt!

Om någon varit med om något liknande (att många omskrivningar gör en förvirrad), ge mig gärna tips. Hur får man ordning på en lost soul?

Samtidigt håller jag på att uppdatera bloggen. Lite facelift i kolumner, och främst i länkkolumnen. Eftersom Google Reader kommer att försvinna (min livslänk, hur ska jag hålla reda på alla bloggar jag läser nu? Jag har inte hittat någon värdig efterträdare ännu) tänkte jag att det är bäst att uppdatera.

Om du är är regelbunden läsare av denna blogg och har en egen författar/skrivarblogg, och inte hittar den i kolumnen till vänster (bara de senast uppdaterade syns, klicka på Visa Alla så ser du alla); SÄG TILL i kommentarerna så lägger jag in din blogglänk!

Har du en renodlad bokblogg så är du också välkommen att hojta till, då lägger jag in den i min tvillingblogg Bokläsardagbok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...