torsdag 3 januari 2013

Skrivarlya?

Vaknar tidigt (?) av en tickande termostat (den hänger upp sig, sitter dessutom utanför sovrummet) och det skulle kunna bli en skrivarmorgon. Men jag har PMS-migrän och då har jag liksom tunnelseende, också när jag ska sitta vid datorn. Får se om treo och te hjälper.
Har bara två dagar kvar att sitta framför brasan i stugan i det som skulle kunna vara en riktig skrivarlya.
Fortsätter med min novellskrivarkurs och analyserande av veckotidningarnas innehåll och noveller. En konstig mix av elände och feelgood.
Dessutom verkar det som om de flesta novellerna skrivs av redan etablerade författare. Eller är det mer under storhelger? Har hittat noveller av Simona Ahrnstedt (Året Runt, jättefin långnovell för övrigt), Helene Tursten och Stefan Tegenfalk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...