torsdag 31 januari 2013

2 (!) noveller idag

Idag har jag skrivit två (2) noveller på ungefär 10000 tecken. Fattar ni? TVÅ noveller. Det är nog mer än jag har skrivit i hela mitt liv. När jag ska skriva noveller brukar de bli låååångnoveller/korta romaner.
Nu måste jag hålla mig inom en viss ordmängd och det är väldigt utmanande. Men roligt.

Jag har ännu inte en novell som duger för att skickas in för bedömning på novellkursen. De är lite för röriga, jag försöker få in för mycket i dem (en sjuka jag har i mina romaner också), missar poängen (alltså jag håller mig inte till det redan innan bestämda ämnet) och de är aningen för långa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...