söndag 2 december 2012

Orkar inte...

...skriva om mitt manus. Känns det som, just nu.
Kanske borde jag bara skicka iväg manus som det är och skita i alltihop. Har tre förlag kvar att skicka till, men jag kommer aldrig ha någon chans ändå, så varför lägga ned så fruktansvärt mycket tid på något som inte blir?
Fundamental fråga, faktiskt.

Eller så lägger jag manuset åt sidan ett halvår och ser om jag vill ta itu med det då.

Är så himla less och trött på allt skrivande och kämpande och tänkande och synopsande och min usla disciplin och taskiga (skrivar)självförtroende. Blä alltihop! Trött, trött, trött på att mitt skrivarliv alltid går upp och ned!

(PMS-vecka just nu, antar jag. Vågen säger i alla fall att jag har gått upp 1 kg på fem dagar...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...