tisdag 6 november 2012

Djungelblomma refuserades till sist...

Fick precis refuseringen från Förlaget. Den svider ordentligt. Lektören som läste (samma som förra gången) var inte alls nöjd.

Jag är givetvis oerhört besviken, hade ju hoppats att jag hade fått till det. Trodde verkligen jag hade fått till det, tyckte verkligen om omskrivningen.
Men historien engagerar inte (början delvis, men inte andra halvan).

Jag har just nu ingen aning om vilka förlag jag inte har skickat till (måste plocka fram refuseringsanteckningsboken), jag tror att jag kanske har något kvar. Men i skrivande stund vet jag inte hur jag skulle kunna skriva om den igen för "att få till det". En omskrivning är givetvis nödvändig, det är ju inte så stor idé att skicka in samma manus, när det inte är bra.

Jag känner mig helt blockerad. Vad ska jag göra nu? Höll på att NaNoWriMo-skriva, men har inte alls lust att fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...