måndag 8 oktober 2012

Sagt upp mig

I fredags sade jag upp mig från mitt timjobb som brevbärare. Inte för att det är någon slags "leap of faith" (jag väntar fortfarande på svar från Förlaget), det har endast att göra med att jag inte fått betalt för alla mina övertimmar. Jag har ett kontrakt på 6 tim/vecka med jobbar oftast 8-9 timmar, och får i bästa fall betalt för 7. Posten har satt detta i system (för att spara pengar antar jag) och inte alla har valmöjligheten som jag har. Jag behöver inte jobbet ekonomiskt, och då är det bättre att säga upp sig och göra något annat.
I mitt fall satsa mer på skrivandet igen. Plus att jag har en massa andra planer, pyssla och storstäda skåp och sådant där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...