torsdag 6 september 2012

Drömmer...

...om att kunna försörja mig på skrivandet min hobby.
Inte försörja som i leva på, men tjäna lite pengar i alla fall. Så att det betalade papper och bläck och så där.
Och kanske inte precis på skrivandet, men det som är runtomkring också.
Bloggandet, tex. Det talas så mycket om att försörja sig på bloggandet, men i stort tror jag att det mest är en myt. De flesta tjänar inte ett öre.
Jo, det förstås, bokbloggandet har gjort att jag slipper köpa böcker, får numera en del recensionsexemplar. Alltid något.

Skulle vilja korrläsa. Tror att jag är riktigt bra på det. Men hur slår man sig in utan att ha något CV. Man måste ju börja någonstans. Hur? Erbjuda gratis korrläsning? Någon som vet?

Har funderat på gå kurs för att lära mig skriva veckotidningsnoveller. Men vet inte riktigt om noveller är min grej. Men det kanske vore något att testa om manuset blir refuserat på alla förlag (har några kvar att skicka till, i fall Förlaget säger nej).

(Hatar mitt brevbärarjobb just nu. Det kunde ni väl läsa mellan raderna. Sliter ca 8 timmar per vecka för ungefär 70 spänn i timmen. Jösses, googlar och ser att brevbärare i Sverige tjänar uppåt 100 kr/tim...)

--------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...