fredag 30 mars 2012

Disciplin del 50-11

Jag har säkert klagat på min dåliga disciplin förut. Jag vet att författarskap (framgångsrikt sådant) består av en kombination av passion, talang och hårt arbete. Utan det sista blir det ingen framgång.

Jag har speciellt svårt med disciplinen när jag ser andra saker hänga över mig (städning, tvätt, strykning... allt det där som följer en hemmamamma (hemmamamma deltid, jag jobbar faktiskt ca 20% numera), kombinerad med den där trista PMS-veckan (allt är värdelöst typ, inklusive mitt skrivande...)

Nu ska jag försöka skriva en halvtimme innan jag går till jobbet. Man hinner ganska mycket på en halvtimme. Jag fick till ca 2000 ord i går totalt.
Målet är att gå och lägga mig i tid (och helst också somna) och gå upp ännu tidigare, så att jag kan skriva mellan 7.30-9.30. Efter jobbet är ingen idé, då är jag för trött...

Jag har i alla fall mindmappat och kapitelplanerat. Och städat skrivbordet. Men det är så härligt att se att när man väl börjar skriva så lever texten sitt eget liv. Och då får man ändra i kapitelplaneringen, inte tvärtom (även om en del "nya älsklingar" säkert måste dödas senare ändå).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...