fredag 19 augusti 2011

Hinna med skrivarforum

Det finns flera olika skrivarforum därute i cyberspace. Kapitel 1 är ett, 1av3 är ett annat. De är ganska olika varandra, men fyller sin funktion.

Jag har bara ett problem; jag hinner inte med dem. Jag hinner på sin höjd med ett par skrivarbloggar där jag försöker vara aktiv och kommentera.
1av3 håller jag ett öga på via mailutskick och RSS-läsare, men Kapitel 1 glömmer jag helt bort emellanåt, eftersom de inte har något RSS-flöde. (Jag har påpekat det till Kap1 minst två gånger, men inget har ändrats).
Ja, jag vet, jag är lite Google Reader-bunden.

Internet betyder mycket för mig, väldigt mycket. Jag har hittat så många skrivarvänner där.

Men ibland (ofta) inkräktar surfandet på skrivandet och läsandet (det var därför jag inte köpte en iPad, utan en Sony Ereader), speciellt om jag har lite skrivkramp. Då är det lätt att fastna i surfandet när man borde ta tag i skrivandet.

Någon som har samma problem?


1 kommentar:

  1. Jag har precis samma problem. Jag är med i 1av3 men hinner inte med att hålla mig uppdaterad och än mindre att vara aktiv. Det är synd men det finns inte mer än 24 timmar per dygn. Fler skulle behövas. Jag försöker att inte bli stressad av det, man kan bara göra så gott man kan :)

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...