onsdag 1 juni 2011

Flyt!

För inte så länge sedan gick det trögt, men nu flyter det.

Jag har hållit på med att skriva om inledningen av mitt romanmanus, och det har tagit tid. Sedan januari har jag kämpat med detta, mycket längre tid än jag trodde det skulle ta.
Förra versionen var alldeles för överbearbetad, något som min författarcoach Ann uppmärksammade. Just då var det inte så kul att ta beslutet att skriva om, med jag insåg snart att det var nödvändigt.
Och det har givit resultat. Responsen från Ann har varit väldigt positiv och det är uppmuntrande. Speciellt när jag får tillbaka manuset med sådana här anteckningar:
(jo, det är ett digitalt manus, Ann har lekt med sin nya lilla gadget).

Nu måste jag bara skriva om lite till. Och det är inte helt enkelt. Kärleksscener är aldrig enkla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...