fredag 17 juni 2011

Fääärdig!!

Vet inte vad det är som får mig att tänka på Beppes godnattstund just nu.

Manuset är färdigt.
I den mån ett manus någonsin blir färdigt.
Nu ska jag skicka ut det till några läsare och se vad de tycker. Kanske fångar de upp något som ingen annan har sett.
Om det inte fungerar för en "normal" läsare, så kommer det antagligen inte att fungera för förlagen heller.

Som alltid i just det här stadiet av skrivarprocessen får jag otroligt kalla fötter. Iskalla. Tänk om det inte alls fungerar. Tänk om det inte alls är läsbart/spännande/medryckande.

Nåja, jag har indikationer från tillförlitligt håll att det faktiskt är bra. Men tillräckligt bra?

1 kommentar:

  1. Grattis. Visst är det en skön känsla när manuset är klart?! Men det blir samtidigt så tomt. Man har ju "levt" med sina karaktärer så länge, och att lämna dem känns jättekonstigt.

    Lycka till nu i förlagssvängen när du kommer så långt! :)

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...