tisdag 10 maj 2011

Är skrivarkurser något att ha?

Är skrivarkurser något att ha? Var och varannan verkar gå på skrivarkurs, är den allmänna meningen.

The Guardian har en intressant artikel idag. Den allmänna meningen tycks vara; om folk med andra talanger (dans, skådespeleri, målning...) går på kurser för att bli bättre; varför skulle inte skribenter kunna/behöva göra det? Varför "måste" en skribent vara "självlärd"? Och man kan lära ut skrivartekniker, men skribenten måste själv hitta sin egen "röst".
Intervju med bla Fay Weldon.
Läsvärt!

1 kommentar:

  1. Om man bara hittar en bra skrivkurs tror jag absolut att det är nyttigt! Jag har dock svårt för kurser som går ut på att skriva noveller eller kortare texter eftersom jag tycker att det svåra är att få det långa att hänga ihop... :)

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...