torsdag 28 april 2011

Patrik Sjöberg och lite annat

Patrik Sjöbergs och andra elitidrottares avslöjande om att de sexuellt utnyttjats av sin topptränare slår ned som en bomb och många befarar att detta är toppen av ett isberg.

Själv har jag ett manus i byrålådan där en av huvudkaraktärerna har varit toppidrottare. Och blivit sexuellt utnyttjad av sin tränare. Inte pedofili, men definitivt utnyttjad. Hon var ung, skör, ville vinna, och var i beroendeställning. Tränaren utnyttjade det.
Och plötsligt känns manuset riktigt aktuellt igen. Jag har inte övergett det, inte alls, men det har legat länge och vilat. Måste antagligen helt skriva om det. Och först måste ett annat manus skrivas klart, för det kommer först i en planerad trilogi. Manuset med den fd toppidrottaren kommer som nummer tre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...