onsdag 30 mars 2011

Duktig

Jag har plitat ganska duktigt igår och i måndags, några rader i alla fall. Har inte tid just nu.
Maken och jag ska till Paris i övermorgon. Barnen portioneras ut hos svåger och kompisar. Egentligen skulle svärmor vara "barnvakt" (det äldsta barnet är femton...), men hon har haft axeln ur led två gånger på ett par veckor, så det gick inte.
Jag som har rest så mycket har lite resfeber. Fånigt. Men kul.

Och tänk vad olika saker kan inspirera en. Jag har en annan blogg där jag skriver om annat. Bland annat trosfrågor. Jag försöker sticka ut hakan ibland, där och på andra bloggar. Det lyckas inte alltid. Igår var jag extra arg.
Men jag vände på det och började fundera på hur man kunde använda sina erfarenheter från dumma bloggdiskussioner till något annat. Mer positivt.
Som skrivandet.
jag skrev om det. Och la till; akta er, annars dyker ni upp som karaktärer i mina framtida romaner.
Fick snart en reaktion från en av de "utpekade": "Skriv! Skriv Skriv!"
Sånt är kul så här en onsdagsmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...