lördag 12 februari 2011

Love...

Jag sitter och skriver om en tungviktig kärleksscen i min roman. Bara så att ni vet.
Passar bra, så här strax innan Alla Hjärtans Dag.

Det är förbaskat svårt att gestalta det där passionerade och heta. Som alla vet. Men att lämna ute det helt, känns också fel. I alla fall i den här berättelsen.
Och att gestalta saker som är unikt för den här berättelsen. Som att älska i tropisk värme. Jag borde ju veta. Har gjort det x antal gånger. Fått till två av ungarna under tropiska kärleksnätter.

Visst, ja, de där syrsorna, eller cikador kanske det heter. Dem höll jag på att glömma.
Man ska ju tänka på att sinnena när man gestaltar. Jag har fått med hörseln i alla fall.

Jag tror att scenen blir bättre denna gång.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att hitta en författarkollega! Jag har tänkt söka efter skrivarbloggar och hittade nu dig via underbaraclara och håller verkligen med ang det du skrev om amning. Kamp även här - för 12 år sen precis - och efter det har jag försökt sprida just det att det kanske inte funkar på en gång men att det KAN gå att få till det om man orkar försöka ett tag...
    Lycka till med romanen! Mitt andra manus väntar just nu på refusering....

    SvaraRadera
  2. Hej Cecilia!
    Alltid kul att hitta nya författarkompisar!

    Med amning gäller det att vara envis.
    Precis som med författandet!

    SvaraRadera
  3. Just precis! Envis och full av kärlek!

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...