måndag 17 januari 2011

Måndagmorgon

Jag känner mig fortfarande lite låg vad det gäller skrivandet. Lite måndagmorgonblues,och jag tror inte att det bara är skrivandet det beror på. Men jag vet inte riktigt hur jag ska tacka det där andra.
Skrivandet får mig definitivt att må bra, jag kan liksom inte riktigt vara utan det, men samtidigt tror jag att jag hänger upp för mycket på det. Så att sluta helt med skrivandet eller ta en lång paus (ett år eller så) tror jag inte skulle fungera.
I helgen stack jag på turistmässa i stan intill (i Holland finns det en stad intill överallt...) och gick sedan att satte mig på ett brusigt café för att redigera mitt gamla manus. Filade också på ett nytt följebrev. Det kändes riktigt bra. Sedan fick jag en massa tankar gällande andra manus under helgen. Jag borde ha skrivit ned dem.
Men att ta tag i det manus jag egentligen håller på med, det är näst intill omöjligt.

Nu ska jag iväg på min måndagsmorgonkurs. Målning, mest akvarell, men också lite pastell och vanlig teckning. Att börja den kursen för drygt ett år sedan är något av det bästa jag har gjort. Det är dyrt, men ytterst givande, och ett bra sätt att bli på bättre humör inför veckan. Måndag morgon är ju tufft för de flesta.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Har du fått manuset antaget?
    Du kan annars kontakta mig på info@megamanus.se
    /Marinette

    SvaraRadera
  2. Hej Marinette!

    Nej, ännu inte. Skicka till ett förlag till, men har ännu inte redigerat färdigt.
    Om de inte nappar får vi se. Jag vet inte om jag kommer att ge ut "på egen hand".

    Jag håller nu på med ett nytt manus som tar all min energi. Hoppas att det ska vara klart till sommaren eller hösten.

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...