onsdag 12 januari 2011

Egenutgivning

Det skrivs en hel del om egenutgivning just nu, bland annat här och här.

En viktig diskussion.

Till att börja med; det finns ett antal författare som gett ut själv, även som första instans, och lyckats.
Men sedan; man inte tro att de inte har jobbat stenhårt för att nå dit de är.
För den som vi veta mer om egenutgivning rekommenderar jag Lyckas med bokutgivning. Mycket matnyttigt.

Det svåra är inte att skriva och trycka boken (även om att skriva och slutföra ett bokmanus innebär mycket jobb), utan sälja den.

För mig då?
Jag skulle nog aldrig ge mig på egenutgivning som första instans. Hellre gå rundan runt förlagen först. Och om jag åter bara får standardrefuseringar skulle skulle jag nog tveka att ge ut själv, det skulle kännas lite förmätet. (Kanske lägga ut som ebok på Feedbook, för de närmast sörjande, men inte mer).
Men om jag skulle få några positiva refuseringar, eller något annat bevis för att manuset håller, så kanske... Jag vet inte. Jag får ta ställning till det då, om det sker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...