fredag 22 oktober 2010

Usch...

...ännu en refusering (förra manuset) låg och väntade på mig när jag kom hem efter en kort andhämtningspaus i vackra Eifel, Tyskland. Och med ens kändes det som om andhämtningspausen gick om intet.

Inte för att jag hade förväntat mig något annat, men jag har inte slutat hoppas på att få en refusering med en motivering, i stället för ett standardsvar.

Detta var allra sista inskicket. Det känns som en rejäl spik i lådan, även om den egentligen slogs i redan i början av året. Nu har detta manus cirkulerat runt på förlag i nästan två år. Det är en alltför lång tid, och det känns meningslöst att pina sig under så lång tid. Nästa gång ska jag skicka in till ALLA förlag SAMTIDIGT! Och förhoppningsvis förkorta pinan till en halvår.
Om jag skulle råka få något annat än vanligt standardrefus så är det ju bara positivt. Jag kan säkert använda det när jag skriver nästa manus...

Är det fel att skicka in till "alla" förlag samtidigt?

1 kommentar:

  1. Det är så svårt att tala om rätt och fel i det här sammanhanget. Innan jag själv blev publicerad skickade jag till ett par stora förlag i taget och blev frustrerad över att få vänta så länge på det jag kände på mig skulle bli en refusering. Sedan antar jag att jag hade tur; Plötsligt satt jag med ett manus som jag "visste" skulle komma ut förr eller senare. Då hade jag träffat min nuvarande förläggare på en resa och ringde henne om mitt manus. Hon bad mig skicka det och tog det med en gång. Ett litet förlag visserligen - men jag har sålt bra och fått fin press. Nu, när min andra bok ligger på tryckeriet ska det bli spännande att se hur det fortsätter...
    Allan Willný

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...