söndag 26 september 2010

Puu!

Bokmässan bakom ryggen.
Mja, jag var inte där. Hade gärna varit där, pga av Afrikatemat, men nej, inte detta år. Dessutom känner jag mig lätt bortkommen på bokmässan. Många åker dit för att nätverka, men jag känner mig bara liten och blyg.

I stället har jag suttit hemma och delat upp hela mitt manus i scener och analyserat dem. 130 scener blev det. Alla har analyserats. Syfte, konflikter, osv, allt har jag gått igenom. Känner mig ganska mör nu, men nu måste jag ta itu med det riktiga redigerandet. 5 oktober ska det till författarcoachen.
Ja, jag jobbar bäst under press. Tyvärr har familjen inte insett att middagen inte lagar sig själv.

Apropå, bokmässan.
Håkan Nesser intervjuades av Dagens Elisabeth Sandlund. Nu har jag förstått varför jag tycker att hans böcker är något speciellt. Har inte kunnat sätta fingret på det förut.
Håkan Nesser är troende, men känner sig inte hemma i någon kyrka. Är inte "professionell" kristen, som han uttryckte det. Jag känner igen mig i det där.

Håkan Nesser i Dagens monter from Tidningen Dagen on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...