fredag 17 september 2010

Okej, jag väl författare då...

...fast helst kallar jag mig skribent.

Det är en oskriven regel att man inte kan kalla sig författare förrän man har gett ut en bok, helst två.

Men den här författaren tycker annorlunda:

If you've just received one of those standard rejection letters and you still find yourself sitting down at your keyboard to write something else because you just have to - then you're a writer. Don't let anyone tell you any different

Jag konstaterar att jag kan räkna mig dit. Fast jag har fortfarande väldigt svårt för att tala om för folk att jag skriver.


Tipstack till Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...