söndag 13 juni 2010

Min skrivarlya

Det här är för tillfället min skrivarlya. Trädgården. Våra lilla trädgård på 100 kvadratmeter.
Jag undrar kanske var solen har tagit vägen, men åandrasidan doftar det ljuvligt idag. (Ursäkta självpubliceringen a´ la en del glamourförfattare...)

Men som sagt rosorna blommar. Min man har sagt att jag inte BARA behöver plantera rosor i trädgården, men jag ÄLSKAR rosor. Kanske därför att vi har bott så många år i länder där rosor inte trivdes så bra. Men i Damaskus satt jag i trädgården och skrev under en pergola full av riktig jasmin som doftade LJUVLIGT. Jag glömmer aldrig det. Det var där jag tog upp skrivandet igen. Och det gick att sitta ute nästan hela året runt, i alla fall om man satt i solen.

Men detta går inte av för hackor heller. Jag, rosorna och den minilaptopen. Och jag kämpar vidare med råmanuset.

1 kommentar:

  1. Vilka vackra bilder!
    Rosor är mina favoriter också... (Är dock för lat för att orka med att sköta en blomstrande trädgård).

    Det måste vara ljuvligt att sitta där och jobba med manus!

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...