tisdag 18 maj 2010

Författardrömmar kostar

Det är bara att erkänna det; författardrömmar kostar. Skjortan nästan.

Hittills har jag varit på två skrivarkurser, en i Sevilla och en i London (fast den första vann jag kurs och uppehälle till, men resan kostade...). DYRT!
Skickat ett antal manus via post till förlag i Sverige (från Holland till Sverige = dyrt).

Köpt en stor mängd böcker om författarkonsten. Och för att använda till research (nu senast  flera om Afrika). Har ingen aning om hur mycket jag har lagt ut hittills på böcker, som är direkt relaterat till skrivandet.

Och nu vill jag till Bokmässan i höst, eftersom den har tema Afrika (min roman utspelar sig i Afrika). Dyrt!

Plus att jag ska fortsätta anlita författarcoach för nya romanprojektet. Dyrt!

Och nu har jag inte räknat papper, skrivarbläck, energi till datorn, anteckningsböcker (många!), pärmar, dyrt halvfabrikat till mat som jag har köpt för att slippa laga mat...

Eftersom jag inte jobbar plockar jag pengar ur makens plånbok (förutom de där bloggreklampengarna jag tjänade härommånaden...)

Suck, ja....
Ingen hobby är väl gratis.

4 kommentarer:

  1. Nej, ingen hobby är gratis och många kostar säkert mer än författardrömmar också. I alla fall mätt i pengar. Men jag håller med dig, det är dyrt.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag skulle kunna på hobbies som är betydligt dyrare.

    SvaraRadera
  3. Vi får hoppas att man lär sig något under färden också, utvecklas, allmänbildas etc. :-D!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är dyrt.
    Men visst är det en ovanligt berikande hobby? Man utvecklas som människa, man får nya vänner, man får underhålla sin kreativa sida... och dessutom har man drömmen om att det hela faktiskt kommer att "betala sig" en dag.

    Ge inte upp!

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...