torsdag 21 januari 2010

Hatar datorer och internet...

...just nu.

Min himla käcka veckoplanering inför skrivarveckan i London håller redan på att falla ihop. Den här veckan skulle jag läsa mitt manus vid sidan om firande av födelsedagar och annat trevligt (gjorde goda pajer idag!). Men äldste sonen är sjuk och vill bli uppassad och största datorn är sjuk (tror jag) och vill bli uppassad.
Dessutom lade vår WIFI av. Bara för att vi ville uppgradera till ett snabbare internet (tror jag är orsaken, i alla fall). Nu är det trådlösa igång i igen på två datorer (ja, en, för den andra åkte just iväg till doktorn eftersom den tror att den är en sengångare. Virus??) men den tredje (min älskade gamla Toshiba med Harman Kardon högtalarna) fullkomligt vägrar att bli trådlöst uppkopplad igen. Den dator som brukar stå i min lilla skrivarlya aka. strykrummet (jag vill lyssna färdigt på Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann samtidigt som jag stryker).

Dessutom har dottern "råkat ut för" ett sådant där "oönskat sms-abonnemang", vilket bara IDAG kostade henne 200 spänn. Man kan bli förbannad för mindre.

Så vad jag har sysslat med de senaste dagarna är tydligt. Passat upp sjuka, sparat viktiga dokument innan datorn åker till doktorn, ringt holländska Telia jag vet inte hur många gånger, skickat ARGA mail till en dubiös sms-abonnemang-firma och hotat med polisanmälan, samtidigt som jag har bakat tårtor och pajer.

Om jag har läst mitt manus? Nej....

Nej, nu ska jag se på TV, det är visst en Haitikonsert och min holländske favorit, smörpopsångaren Guus Meeuwis (som jag såg LIVE i måndags) är med. Yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...