torsdag 31 december 2009

Gott Nytt skrivarår 2010!

Bohuslän är smällkallt och alldeles vitt. -14 och temperaturen sjunker fortfarande.

Kalkonen ska in i ugnen och ungarna vill börja fyra av fyrverkerierna så fort det blir mörkt, de kan inte vänta tills det blir midnatt.

Själv ser jag tillbaka på mitt skrivardecennium 00.
Jag lovade mig själv när jag återupptog mitt skrivande 2005 att jag skulle ge ut en bok innan jag fyllde 40. Det var ambitiöst i överkant och antagligen mer ett uttryck för någon slags annalkande fyrtioårskris än ett realistiskt mål.

Jag har fortfarande som mål att bli utgiven, även om jag numera hellre formulerar det så här:

Jag har som mål att bli läst.

Jag har inte som mål att bli utgiven, tjäna pengar och få bra recensioner. Glöm det. Alla tre är så gott som omöjliga att uppnå.

10-talet kommer att bidra med många utmaningar, men också många möjligheter. Speciellt inom det tekniska området kommer mycket att hända, tex med läsplattor och ebok-utgivning.

Gott nytt skrivarår och skrivardecennium till er alla!
---------------------------------------------

1 kommentar:

  1. En annan intressant artikel som berör oss alla som "skriver på en bok". Titeln är "What to Do When Your Friend Writes a Book" och ger en del goda råd att skicka till vänner och bekanta...:-)

    Även denna på Engelska. Länken är: http://www.huffingtonpost.com/michael-melcher/what-to-do-when-your-frie_b_409775.html

    Ha det så bra och sköt om dig

    Gamlingen i paradiset

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...