onsdag 2 december 2009

Bloggpaus över advent och jul

Helt tyst kommer det kanske inte att vara, men jag kommer nog inte att skriva så mycket här.
December är som alltid en hektisk tid och skrivandet ligger nere.
Dessutom har jag drabbats av en "musskuldra" eller vad det nu heter, det vill säga, jag har suttit vid datorn lite för mycket och det onda i nacken och skuldran ger inte med sig. Typiskt redigerarfenomen, när man sitter mest med musen och inte med tangentbordet. Förra gången jag hade det i april-maj så botade jag det med att gå till gymmet, men denna gång är det mer efterhängset. Minsta sittning vid datorn är påfrestande.
Det är bättre att baka och putsa fönster.

Jag hoppas att jag ska ha tid att skriva under jullovet och att även inspirationen kommer. I mars ska jag på skrivarkurs med mitt nya skrivarprojekt. Det är bra att ha en morot.

Jag bloggar som vanligt på min vanliga blogg, All I Want.

1 kommentar:

  1. Tittar in lite då och då bara för att se om du ångrat dig och skrivit något nytt - men jag söker även efter annat att läsa och kom över en liten "godbit" som jag som pappa har lätt för att ta till mig.
    Länken är: http://writing4pleasure.com/wordpress/writing-for-pleasure/daddy-my-favourite-word/
    Ha det så bra, sköt om dig och må du och de dina ha en riktigt trivsam Jul och ett gott och händelserikt Nytt År
    Gamlingen i paradiset

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...