måndag 30 november 2009

Från en fiskdamm till en annan...

... bara med lite större fiskar.

Lite grovhugget, men ungefär så beskriver Emma Ångström sin debut. Man kommer över en tröskel (att bli antagen), bara för att inse att det kommer fler trösklar. Som är nästan lika höga. Allt ordnar sig inte därför att ens manus blir antaget.

Jag tillhör nog de där som tror att "bara man blir antagen...". Försöker med jämna mellanrum tänka på det där som Emma skriver om. Men det är inte bra för skrivarglädjen.

Jag vill inte bli antagen, jag vill bli läst. Jag vill dela med mig, vill att andra ska få ta del av mina berättelser.Det är mitt mål. Och att fortsätta skriva med skrivarglädjen i behåll, förstås. Får se om jag lyckas med båda.

----------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...