torsdag 3 september 2009

I full sving igen

Vad ska jag ägna hösten åt?
Förutom att vänta?
Den frågan har jag grubblat över hela sommaren.
Med andra ord: Vad ska jag skriva om?
Med flera projekt i bakfickan var det lite svårt att välja.
Skriva färdigt utkastet till min senaste idé? Nej, jag har har hela synopsis på pränt, men just nu tryter inspiration. Bättre att det får ligga.
Skriva om en roman som jag fick refuserad för två år sedan? Nej, inte nu. Den får vänta. Och så kommer den som nummer två (eller tre) i en tänkt serie. Borde skriva nummer ett först.
Skriva om det utkast som låg ute på Kapitel 1? Jo, det ska jag göra.

Ett skrivarprojekt som jag tror inte ett vettigt förlag kommer att vara intresserad av. Varför?
Vem sjutton vill läsa om präster och Svenska Kyrkan och...
Ingen... Antagligen...

Men jag fick så många glada tillrop på Kapitel 1 att jag fick mersmak.
Kanske ändå. Man måste ju ändå skriva det man själv vill. Denna gång ska jag skriva utan baktankar, om det går, utan att vara fixerad vid att det här ska bli utgivet.
Jag ska bara skriva. Och det ska bli så bra som det bara kan!
Och själv älskar jag berättelsen.
Vad mer behövs?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...