måndag 19 januari 2009

Kört på förhand?

Finanskrisen får bokförlagen att dra ned på utgivningen. Jag antar att det är nyutgivningen som får stryka på foten i första hand. Och det "smala".
Kanske är det idé att ruva på sitt manus extra länge, tills värsta krisen är över. Brukar inte vara något problem för min del, som aldrig blir färdig.
Johanna (tipstack) tror att print on demand blir viktigare än tidigare, också för den smala litteraturen.
Men print on demand har en nackdel. Ingen marknadsföring. Den för man stå för själv. 
Bra eller dåligt?
För mig är det givetvis dåligt. Man måste vara på plats för att marknadsföra. Inte befinna sig utomlands. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...